REBEL

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU - ZGŁASZAJĄC WYDAWCY SAMI PRZYDZIELAJĄ GRY DO KATGORII

Dylemat wagonika

Imprezowa gra karciana doskonale łącząca rozważania filozoficzne z atmosferą krwawej jatki znaną z popularnych komiksów internetowych Cyanide and Happiness. Podczas gry jedna z osób wciela się w maszynistę, który stanie przed legendarnym, psychologicznym wyzwaniem: tytułowym dylematem wagonika. Prowadząc rozpędzony pociąg będzie musiał zdecydować, po którym torze przejechać. Na każdym z nich znajdują się niczego nieświadomi ludzie. Zadaniem pozostałych graczy jest przekonanie maszynisty, by wybrał tor przeciwnej drużyny. W tym celu będą zagrywać karty nieskazitelnych postaci, plugawych postaci oraz modyfikatorów - dobrych i złych czynów, których dokonali ludzie uwięzieni na torach. Jednak nade wszystko będą mieli pole do popisu nad stołem, podczas ciekawych, często zabawnych, głęboko filozoficznych dyskusji!

 

  • Autor: Scott Houser
  • Liczba graczy: 3-13
  • Wiek graczy: 18+
  • Czas gry: 30 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Imprezowa

Harry Potter: Hogwarts Battle - Obrona przed czarną magią

Dynamiczna, dwuosobowa karcianka oparta na budowaniu talii, stworzona na podstawie gry Harry Potter: Hogwarts Battle. Tym razem jednak nie będziemy wspólnie walczyli ze złem atakującym Hogwart, a stawali w szranki z drugim czarodziejem w ramach praktycznych zajęć z Obrony przed Czarną Magią. Design gry nawiązuje do Klubu Pojedynków z drugiej części serii: uczestnicy ścierają się na tym samym podeście, na którym w pamiętnej scenie Severus Snape jednym zaklęciem pokonał Gilderoya Lockharta. Ich zadaniem jest trzykrotnie rozbroić przeciwnika. W tym celu naprzemiennie będą zagrywali karty, które pozwolą nie tylko atakować, ale również rozbudowywać talię i czynić ją coraz mocniejszą. Przydadzą się nie tylko zaklęcia ofensywne, ale również te związane ze skuteczną obroną przed poczynaniami drugiego czarodzieja.

 

  • Autor: Kami Mandell, Andrew Wolf
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 11+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Rebel
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dwóch Osób

Opowiadanki

Przepięknie ilustrowana gra stworzona z myślą o wspólnym spędzaniu czasu. Rodzice z dziećmi poznają bajki i decydują o tym, jakie zwierzaki zostaną bohaterami opowieści. Kotek to odważny rycerz, a może samotny muzykant? Wiewiórka to ciekawska wiedźma czy niezdarna wojowniczka kung-fu? Ulubiona historyjka nie przestanie Was bawić, jeśli za każdym razem będziecie zmieniać występujące w niej zwierzęta: zły strażnik z dzisiejszej opowieści w kolejnej może stać się nieustraszonym kapitanem. Wszystko zależy od Was! I choć w Opowiadankach możemy głosować na najlepszego bohatera i zdobywać punkty za przydzielanie zwierzaków do odpowiednich ról, nic nie stoi na przeszkodzie, by po prostu cieszyć się snutą historią, która za każdym razem zmienia się wraz z postaciami.

 

  • Autor: Marie Fort, Wilfried Fort
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci

Pandemic Legacy: Sezon 0

Nowa odsłona znanej serii gier kooperacyjnych, przez lata okupującej szczyt listy najlepszych tytułów serwisu BoardGameGeek. Uczestnicy wcielają się w zespół tajnych agentów, będących jednocześnie naukowcami, którzy w samym środku Zimnej Wojny zostali zrekrutowani przez CIA do niezwykle ważnej misji – zbadania broni biologicznej, pochodzącej z ZSRR. Gracze wezmą udział w kampanii trwającej 12 miesięcy (jeden miesiąc to 1 albo 2 rozgrywki, w zależności od rozwoju wydarzeń), będą podróżowali po świecie korzystając z rozmaitych przykrywek, by poznać, przebadać, a ostatecznie zatrzymać niebezpieczny patogen. Gra w narracyjny sposób poprowadzi ich przez kolejne przygody, wprowadzając coraz to nowe zasady i elementy ze specjalnych skrytek.

 

  • Autor: Matt Leacock, Rob Daviau
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: "45 - 60 minut "
  • Wydawnictwo: Rebel
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Tematyczna
    • Gra Zaawansowana

Small World of Warcraft

Połączenie popularnej gry planszowej z komputerowym uniwersum stworzonym przez firmę Blizzard. Podczas rozgrywek uczestnicy będą tworzyli zestawy z dostępnych ras i umiejętności, a następnie podejmą walkę o dominację w Azeroth. Aby osiągnąć ten cel, będą zajmowali legendarne obszary i spróbują przejąć kontrolę nad rozmaitymi artefaktami. Jednak każde imperium, które zostanie zbudowane w tym niezwykłym świecie, ostatecznie będzie musiało upaść, by zrobić miejsce dla kolejnych ras. Aby rządzić Azeroth, gracze muszą umiejętnie wybierać moment, w którym należy porzucić daną rasę i pozwolić jej odejść, a na jej miejsce wprowadzić zupełnie nową. W porównaniu z klasycznym Small Worldem gra została wzbogacona o wariant drużynowy inspirowany rywalizacją sił Przymierza i Hordy, modularną planszę oraz artefakty i legendarne miejsca, a wszystkie pojawiające się tu rasy zamieszkują świat Warcrafta.

 

  • Autor: Philippe Keyearts
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 40 - 80 minut
  • Wydawnictwo: Rebel
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Całej Rodziny

Top 10

"Zabawna gra towarzyska doskonale pobudzająca kreatywność! Zadaniem uczestników będzie wymyślanie haseł, jak najlepiej odzwierciedlających wylosowane miejsce w szeregu. W każdej z 5 rund jedna osoba będzie kapitanem-odgadującym, podczas gdy pozostali losują numery od 1 do 10. Następnie odczytywana jest zajawka – obszar, do jakiego mają się odnosić nasze skojarzenia (np. “dokończ życzenia świąteczne od najbardziej złośliwych do najlepszych""). Numery graczy wskazują, w którym miejscu między jednym a drugim kryterium ma znaleźć się ich odpowiedź. Każdy musi odpowiedzieć na zajawkę w sposób, który jego zdaniem odzwierciedla to miejsce. Kiedy każdy odpowie, kapitan będzie próbował ułożyć odpowiedzi w kolejności rosnącej. Każda pomyłka kosztuje drużynę żeton jednorożca, a gdy te się skończą – przegrywacie. Ale wystarczy, że pod koniec 5. rundy zostanie Wam choć jeden jednorożec, a możecie się cieszyć zwycięstwem."

 

  • Autor: Aurélien Picolet
  • Liczba graczy: 4-9
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Imprezowa

Zaginiona Wyspa Arnak

Rozbudowana, wielowymiarowa gra o nieodpartym, przygodowym klimacie, łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy stają przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji. W kolejnych rundach będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i – co najważniejsze – prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni. Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy.

 

  • Autor: Elwen, Mín
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Rebel
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dwóch Osób
    • Gra Tematyczna
    • Gra Zaawansowana

Łąka

Przepięknie ilustrowana, rozbudowana gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców obserwujących naturę. Wyposażeni w mapę, spacerujemy po malowniczej okolicy, szukając inspiracji i uwieczniając zapierające dech w piersiach widoki. Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów z zaobserwowanych gatunków zwierząt i roślin, krajobrazów oraz pamiątek zebranych z wędrówki. Aby tego dokonać, będziemy na zmianę umieszczać żetony szlaku na jednej z plansz. Skorzystanie z planszy głównej pozwala na zdobywanie kart, jednak ich zagrywanie wymaga spełnienia określonych warunków. Z kolei wykorzystanie planszy ogniska aktywuje specjalne akcje, które pomagają w realizowaniu indywidualnych strategii i daje możliwość realizowania celów, za które otrzymamy punkty zwycięstwa. Co ciekawe, Łąka to z jednej strony wyścig, w którym staramy się jak najszybciej zrealizować cele, z drugiej zaś rozgrywka wymagająca planowania i przygotowania odpowiedniego podłoża dla pozyskiwania kolejnych kart.

 

  • Autor: Klemens Kalicki
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Całej Rodziny
    • Gra Tematyczna