ZIELONA SOWA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU - ZGŁASZAJĄC WYDAWCY SAMI PRZYDZIELAJĄ GRY DO KATGORII

Bitwa Warszawska

Poprowadź swoją armię do zwycięstwa w jednej z największych bitew w historii! Jest upalny sierpień 1920 roku. Dwie potężne armie szykują się do bitwy, która zadecyduje o losach obu krajów. Stań po jednej ze stron konfliktu i poprowadź swoje wojska do zwycięstwa. Wykorzystaj umiejętności dowódców, siłę oddziałów oraz posiadane zasoby, aby pokonać nieprzyjaciela. Twoje decyzje pokażą, jak przebiegnie i zakończy się Bitwa Warszawska! Na czym polega gra? Bitwa Warszawska to strategiczna gra historyczna, która przenosi graczy w czasie do jednego z najważniejszych wydarzeń XX wieku. Gracze wybierają strony, po których się opowiedzą: Wojsko Polskie lub Armia Czerwona. Następnie prowadzą swoje oddziały do decydującego starcia na przedpolach Warszawy. Armie są zbudowane niesymetrycznie, co oznacza, że każda z nich ma swoje słabe i mocne strony, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu wojennej strategii.

 

  • Autor: Michał Sieńko
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dwóch Osób
    • Gra dla Całej Rodziny
    • Gra Tematyczna
    • Gra Zaawansowana

Kłębuszki

Koty w pracowni pani Lukrecji z zaciekawieniem obserwują, jak kłębuszki wełny zamieniają się w kolorowe czapki, długie szaliki i puchate swetry... Pani Lukrecja potrafi wyczarować prawdziwe cuda przy pomocy drutów i szydełka. Ojejku, ale co tu się stało? Gburek przewrócił koszyk z kłębuszkami i wszystkie potoczyły się po całym pokoju, a pani Lukrecja ma jeszcze tyle zleceń! Miau! Skierka, Chochlik, Jacuś i Pusia ruszają na ratunek! Skrócone zasady gry: Gracze wcielają się koty, które pomagają swojej opiekunce zebrać kolorowe kłębki wełny. Pani Lukrecja robi z nich kolorowe wełniane czapki, szaliki i swetry. Każdy z kotów chce zasłużyć na miano najlepszego pomocnika, więc zamiast współpracować, koty rywalizują ze sobą o każdy kłębek! W tym pojedynku potrzeba sprytu, strategicznego myślenia oraz czterech łap!

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 40 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci

Literołaki

"Uuu! Łaknące liter LITEROŁAKI wypełzły na ulice i szukają swojego ulubionego pożywienia – smakowitych samogłosek i tłuściutkich spółgłosek. Obudź w sobie LITEROŁAKA i zdobądź, jak najwięcej literek, żeby zaspokoić swój głód! Miasto na W? Zwierzę z E w środku? A może rzecz, która kończy się na T? Wykaż się refleksem oraz bystrością umysłu i podaj odpowiedź przed swoimi rywalami! Za proste? Gra zawiera również wariant zaawansowany dla starszych graczy, w którym liczba kluczowych liter zwiększa się do 5! Czy zdążysz wymyślić słowo, które pasuje do kategorii ""roślina"" i ma w sobie K, Ł, C, N i O*, zanim zrobią to inne LITEROŁAKI? * słonecznik"

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 10 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Imprezowa

Mewy

"Wakacje nad morzem, marzy o nich każdy! Na plaży wszędzie widać kosze, leżaki, kolorowe parawany i parasole. Z domków letniskowych dobiegają wesołe okrzyki, a nad głowami plażowiczów wirują śmieszki, czyhające na łatwy łup do porwania. Miej oko na swój plażowy koszyk i kilka kamyków pod ręką, żeby odstraszyć te ciekawskie ptaki. ""Mewy"" to dynamiczna gra karciana dla dwóch osób, w której gracze budują domki na plaży i przeszkadzają sobie nawzajem, podrzucając karty z mewami! Przegoń złośliwe mewy ze swojej plaży i nie daj się ograć! Cel gry: Gracze mają za cel zdobyć jak najwięcej punktów za ułożone na swojej Plaży karty Domków. Punktowane są odpowiednie układy tych kart. Dodatkowe punkty można zdobyć za przedmioty znalezione pod żetonami Kamyków. Za zebrane karty Mew gracze otrzymują ujemne punkty."

 

  • Autor: GrAlutka
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci

Nakarm chomiczka

Stuk, stuk! Do Waszych drzwi zapukały małe chomiczki, którym z głodu burczy w brzuszkach... Czym można je nakarmić? Zajrzyjcie do spiżarni i wybierzcie najlepsze smakołyki dla swoich podopiecznych! Jabłuszka, nasionka słonecznika, buraczki czy zielona koniczyna już czekają, żeby trafić do pustych brzuszków tych małych łakomczuszków! Chrup, chrup! Wykażcie się spostrzegawczością oraz doskonałym refleksem, zdobywając kolejne smakołyki. Nie zapomnijcie o dobrym planowaniu – zróżnicowana dieta to podstawa! Cel gry: Gracze muszą nakarmić swoje chomiczki i zdobyć jak najwięcej punktów za zebrane żetony Smakołyków.

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci